Alweer voor het derde jaar op rij had onze vereniging een kraampje op de Oranjemarkt in Huizen ter gelegenheid van Koningsdag. Hoewel de weersverwachting niet al te best was, werden we toch verrast met prachtige, warme zonnestralen die bij het begin van een geweldige dag al gelijk een glimlach op eenieders gezicht wisten te toveren! Heerlijk!!

Terwijl een lange wachtrij bij de bakker in de Lindenlaan, voor een bijzondere koningsdagspecialiteit, zich langzaam oplost, richten wij ons kraampje gezellig in met schaakspulletjes. Al snel melden onze eerste jeugdleden zich voor een gezellige eerste pot van de dag! Het duurt dan ook niet lang of ook de eerste bezoekers sluiten zich aan voor het spelen van een partij. Een heerlijke drukte; schaakpuzzels worden uitgeplozen, papa's worden - figuurlijk - afgemaakt, schaakklokken worden met het bijbehorende klikgeluid volop ingedrukt, speltactieken worden geanalyseerd, enz.

Ook dit jaar hadden we weer een Oranjetoernooi gepland. Er werden 2 sessies van telkens een uur gespeeld. Telkens 6 rondes met 5 minuten op de klok p.p.p.p. . Beide sessies werden gewonnen door jeugdleden van onze vereniging. Na een paar spannende partijen kwam als eerste Ruben als winnaar naar voren! Hij mocht de eerste beker in ontvangst nemen. In de tweede sessie werd het bijzonder spannend en waren er drie spelers - Mitia, Bauke en Ruben - die voor de eerste plek moesten strijden in een extra ronde. Uiteindelijk mocht Mitia de tweede beker mee naar huis.

En zo kwam deze dag weer tot een einde. Snel nog even opruimen en volgend jaar graag opnieuw!!

Een gezellige sfeer tijdens de Oranjemarkt

Winnaars

23 nov 2017